Jak oceniasz ten poradnik (w skali 1 - 5) |
5 - Bardzo przydatny, treściwy, niezmiernie pomógł mi w rozbudowie |
|
43% |
[ 10 ] |
4 - Dobrze napisany, widać że autor się postarał |
|
47% |
[ 11 ] |
3 - Poradnik na poziomie |
|
8% |
[ 2 ] |
2 - Mało treściwy, niezbyt jasno napisany, mało przydatny |
|
0% |
[ 0 ] |
1 - Szkoda słów, no ale lepsze to niż nic, pozatym sam napisałbym lepszy |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 23 |
|
|
Autor |
Wiadomość |
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
Wysłany: Sob 13:36, 12 Kwi 2008 Temat postu: Poradnik - część 1 - faza początkowa gry |
|
|
=== Wybór uniwersum ===
Pierwszym ważnym wyborem w naszej przyszłej karierze imperatora jest uniwersum na którym będziemy grać. Jeśli będzie to dopiero co otwarte uni początki będą trudne, ale możemy dalej zajść. Jeśli natomiast będzie to uni już istniejące od jakiegoś czasu możemy mieć łatwiejsze początki, ale za później będzie bardziej pod górkę.
Różnica polega na tym że na nowym uni jest wyścig szczurów, co znaczy tyle że każdy za wszelką cenę będzie próbować przebić się jak najwyżej. Tak więc dość wcześnie można spodziewać się nalotów na naszą planetę. Jednak jak to zazwyczaj bywa, niektórzy gracze po prostu wymiękają (czyli poprostu pozostawiają swoje konta na OG) i stają się farmami (doskonałe źródło zazwyczaj łatwej surówki). Tak więc mimo ciężkiego startu później może być łatwiej (co też nie jest do końca pewne).
A co do startu na już istniejącym uni, to na początku mamy tą przewagę iż inni gracze są od nas silniejsi, przez co na początku mamy n00b-protect (ochrona mająca na celu uniemożliwienie walki między graczami o zbyt dużej różnicy pkt-ów - ok 5 razy), w związku z czym spokojnie możemy zająć się rozwojem planetki a do tego zazwyczaj wokół nas znajduje się dość dużo nieaktywnych graczy (graczy nieaktywnych, którzy nie mają urlopu nie obowiązuje n00b-protect). Tak więc raczej niema się co martwić małą ilością posiadanego surowca. Jednakże wadą takiego uniwersum jest fakt iż coraz wyżej będziemy się znajdować w statystykach tym mocniejsi gracze będą mogli nas atakować. Tak więc decyzja należy do was 8).
=== Rozbudowa w początkowej fazie gry ===
Pierwszym krokiem jest oczywiście wybudowanie elektrowni słonecznej na 1 poziom. Później budujemy po 1 poziomie kopalni. I tak wyglądałby start 8). Radziłbym aby poziom kopalni metlu był wyższy od poziomu kopalni kryształu o conajmniej 1 poziom. Przyczyna jest taka że przy budowie jest znacznie większe zapotrzebowanie na metal niż na kryształ (wyjątkiem jest labolatorium i depozyt sojuszniczy). Gdy nasza kopalnia metalu osiągnie poziom 4-5 warto wybudować przynajmniej 1 poziom ekstraktora deuteru, gdyż mimo iż nie jest nam od razu potrzebny to później będzie ciężko bez niego prowadzić badania. Poza tym nie posiadamy podstawowego wydobycia deuteru, więc tak powoli będziemy go zbierać. Jeśli będziemy mieć zapas energii wystarczający na 1 dowolny budynek wydobywczy (kopalnia / ekstraktor) to jako odpowiednią proporcję (prócz aktualnego zapotrzebowania) można stosować czasy budowy danego budynku. Przykładowe czasy budowy:
Cytat: kopalnia metalu - 01h 30m
kopalnia kryształu - 01h 00m
ekstraktor deuteru - 00h 30m |
To w takim przypadku najrozsądniej byłoby rozbudować ekstraktor deuteru, o ile nie mamy wzmożonego zapotrzebowania na kryształ / metal. Natomiast w sytuacji gdy wszystkie budynki mają dość podobne czasy budowy warto wybudować kopalnie metalu, gdyż kolejne poziomy elektrowni słonecznej potrzebują coraz większej ilości metalu (za elektrownie dostaję się dość dużo pkt-ów, 1 000 wydanego surowca na budowę lub badania = 1 pkt).
Gdy rozwiniemy naszą kopalnie metalu do ok. 10 poziomu (oczywiście zachowując proporcje budynków) możemy zacząć planować budowę jakiejś floty. Tak więc budujemy labolatorium na 1 poziom, oraz fabrykę robotów na 2 poziom, po czym dostajemy możliwość budowy stoczni, którą budujemy na 1 poziom.
Od tego momentu możemy budować wyrzutnie rakiet (kilka nie zaszkodzi). Następnym krokiem jest przeprowadzenie kilku badań. Te badania to technologia energetyczna poziom 1 oraz napęd spalinowy pozoim 1.
Teraz uzyskujemy możliwość budowy lekkich myśliwców. Budujemy ich kilka, po czym możemy zacząć odwiedzać naszych pobliskich sąsiadów w galaktyce. Zalecałbym raczej nie odwiedzać mocniejszych od siebie, gdyż istnieje dość duże prawdopodobieństwo że będzie on mieć wybudowane kilka-kilkanaście wyrzutni rakiet mogących pokrzyżować nasze plany.
Rozsądnym rozwiązaniem tej sytuacji jest skanowanie potencjalnej ofiary sondą szpiegowską do której będzie nam potrzebny 3 poziom labolatorium + napęd spalinowy 3 + technologia szpiegowska 2. Tak wyposażeni możemy szukać graczy którzy nie posiadają jeszcze żadnych umocnień ani floty i spokojnie ich atakować. Z czasem jednak zacznie zam doskwierać brak wystarczającej pojemności na nasze łupy.
Więc rozbudowywujemy stocznię na 2 poziom o od teraz już możemy budować małe transportowce, które nie są zbyt szybkie ale za to umożliwiają kradzież większej ilości surowców.
Skoro już rozbudowaliśmy stocznię na 2 poziom, rozwijamy technologię laserową na 3 poziom i uzyskujemy dostęp do lekkich działek laserowych.
Następnym krokiem będzie dojście do ciężkiego myśliwca (trochę droższego od lekkiego myśliwca ale znacznie mocniejszego), i do dużego transportera. Potem działa jonowe, ciężkie działa laserowe i krążowniki.
Od tego momentu można zacząć zastanawiać się nad rozwojem ekonomii w postaci kolonizacji nowych planet.
CDN...
Gdyby ktoś zauważył jakiś błąd / niezgodność z rzeczywistością to proszę pisać
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez DeJw dnia Nie 12:03, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
 |
|
Gość
|
Wysłany: Wto 13:45, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
a Poradnik jest zajeglebisty 
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
GodOfWar
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:40, 07 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
nie no spoko poradnik
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
SerVoO
Ludzik aT.S.T.S
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Pią 14:49, 20 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Fajnie rozpisane konkrety na pewno komuś sie przyda
___________________
Uniwersum 52
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SerVoO dnia Pią 14:50, 20 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chimera
Ludzik T.S.T.S
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Nie 10:00, 12 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Szczerze? Moim zdaniem najlepiej jest jak zaraz po rejestracji na Uni zaczyna się od rozbudowy samej elektrowni i pod nią rozbudowa kopalni metalu. Pewnie wiele osób zapyta dlaczego więc tutaj od razu zamieszczam odpowiedź. Podczas początkowej fazy gry ilość zgromadzonego i wydobywanego metalu jest bardzo niska tzn. pierwszego dnia gry możemy wybudować kopalnie metalu / kopalnie kryształu / elektrownię na około 2 poziom a później czekamy na wydobycie metalu... A gdyby taki sposób zamienić na bardziej rozwijający wydobycie ? Poniżej zamieszczam mini poradnik na pierwsze godziny
Elektrownia słoneczna (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 1)
Kopalnia metalu (poziom 2)
*jednocześnie w zakładce "surowce" zmniejszamy ilość wydobycia do 90%
Elektrownia słoneczna (poziom 2)
*powrót do 100% wydobycia
Kopalnia metalu (poziom 3)
Kopalnia metalu (poziom 4)
Elektrownia słoneczna (poziom 3)
*kolejna redukcja wydobycia w razie potrzeby
itd. aż do momentu gdy zostaje nam ok 100 kryształu co zobowiązuje do reakcji i wybudowania kopalni kryształu 
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarkoff
Ludzik T.S.T.S
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:35, 18 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Poradnik bardzo konkretny jak dla mnie i wiele wyjasnia na moim etapie gry. ;]
ocena: 5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jarkoff dnia Sob 7:36, 18 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
BoloGRU
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 22:15, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Ja gram podobnie do schematu przedstawionego powyzej
Ocena 5+/5
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
alex
Ludzik T.S.T.S
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pon 1:34, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
każdy rozwija się wg własnego uznania,najważniejsze określić cel , ja postawiłem sobie za cel jak najszybsze wybudowanie recyklera, na nowym uni jak u66 galaktyka jest zaśmiecana ogromnymi ilościami łatwego surowca którego nikt nie sprząta i nie broni. Ważne też jest aby rozwijać się technologicznie, w szczególności technologie: bojową, ochronną i opancerzenie w znaczny sposób zwiększa to nasze zdolności zarówno w ataku jak i w obronie, również napędy od których zależy nasza mobilność
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Ludzik T.S.T.S
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWA
|
Wysłany: Śro 11:27, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście jestem za taka kolejka budowania. Poradnik dobry, ale mógłby być lepszy elo
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeJw
Administrator
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krynica
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sional
Ludzik T.S.T.S
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:05, 13 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Poradnik super!!!!
5/5 duzo mi powiedzial 
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|